Tittel

tirsdag 13. mai 2014

FASTE GJESTER PÅ BRETTET ENDA!

Det er en stund siden jeg har skrevet om fuglene her så jeg tenkte det var på tide nå!Jeg rakk å ta noen bilder mellom regnbygene.
Det har minsket med aktivitet på fuglebrettet, men det er fortsatt noen daglige gjester! Pilfinken, spurven og grønnsisiken kommer på flere daglige turer!Kjøttmeisene er også ofte på plass et par ganger daglig!Det er så koselig å høre det pipper og kvittrer og noen unger har jeg også sett! De er sky, så foreløpig har jeg ikke klart å ta bilde (jeg er nok litt for utålmodig) he he!

 Grønnsisiken er en hissig liten tass og kjefter på alle som prøver å få seg litt mat på fuglebrettet!


"Mitt hus"  :o) 


 En modig liten spurv prøver å overse kjeftingen hi hi! 


Erè  flere som ikke har forstått at det er mitt hus?


Endelig litt mat ro ! 


Hæ, er det noen i huset mitt??

Spurven synes nok jeg kommer litt for nært på, men lot meg ta bildet mitt! 


 On my way!


 Hei, kan du slenge litt mat ut på gresset her?


 Pilfinken fant seg en liten mark, og tok sats å fløy avgårde før noen tok den fra ham ;o)


 Hei du damen, kan du hakke maten vår litt bedre tru?


 Vakkre lille spurven! Han satt tålmodig og ventet på mat i regnværet!



Kjøttmeisen er en liten fargeklatt der han sitter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar