Tittel

mandag 28. april 2014

HAGEN FORANDRER SEG FOR HVER DAG!

Det vakre været vi har hatt de siste dagen, har gjort underverker i naturen!
Her kommer en liten oppdatering på formiddagen!
Utrolig hvor mye som skjer på få dager!


Her er en Agapanthus Whitney.Den har jeg fått igjen i tre år og håper i år også! Da jeg kjøpte den var blomsten lilla, men den har etterhvert blitt blå! Dette er fra i fjor!

Agapanthus Whitney virker glad i solen :O) Dette er fra i dag.


Skjærsminen har bare på noen dage blitt tett og fin.(se forskjell på tittelen "det spretter og gror 25 april) Gleder meg til lukten når den blomstrer.


Kaprifoliumen har også store blader, og den sprer seg for hvert år! Passer fint i skogkanten der synes jeg.


Kirsebær blomstene er jo utrolig søte i det dem springer ut!


Her er det noen stenbed blomster som akkurat har  våknet! Skulle ønske jeg kunne navnet;O) vet du hva det er så legg gjerne igjen en kommentar!Lurer på om det er vårfloks??


Her er Rødhyll som jeg viste dere 25 april. vakker nå også men aller vakrest som bebi :O)(ligger også under"det spretter og gror")Du kan også lese mer om den her


Blåbærene "amerikanske" trives godt i det nye sten bedet! Vi har samlet bærbuskene på ett sted i år. Veldig lurt når vi skal høste!


Hadde ikke hjerte til å kaste vår lyngen.Selv om dem er på hell er dem jo fine i potta


En gammel Rhododendron som bodde her når vi flyttet inn! Den har nydelige hvite/rosa blomster!Litt synd at den stå litt bortgjemt, men da tar vi jo turen bort i hjørnet av tomta :O)


"vill" stemoren kanter inn gresset mot fjellet. Den sprer seg mer hvert år.


Den gamle kjøkkenhagen er klar for sommerblomster når det er trygt å plante ut spirene mine.(står under frø)Gleder meg til å se sommer asters og erteblomster her!

Solbær busken er den eneste vi ikke har flyttet opp i bær bedet. Den er også en gammel plante som bodde her når vi flyttet inn, og jeg er redd vi tar knekken på den om vi prøver. har dere erfaring så kom gjerne med råd og tips :O) Ha en fortsatt fin dag <3

2 kommentarer:

  1. Her er det mye fint som dukker opp. Lykke til. Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  2. Tusen takk Liv :O) Ja ting skjer hver dag.

    SvarSlett