Tittel

søndag 20. april 2014

KJØKKEN/GRØNNSAK HAGE

I dag har jeg startet på et nytt prosjekt! Jeg hadde en fin solplass foran bua vår som vi egentlig ikke brukte til noe. Den plassen tenkte jeg skulle bli en opphøyd kjøkken/grønnsak hage.Da kroppen min har en tendens til å klage når jeg bøyer meg mye, bygger jeg opp i høyden så jeg slipper! Pallekarmer er perfekt til det, for du bygger dem lett selv! (ingen skruing og hamring)



Her ser du hvordan jeg har satt sammen min!



Jeg la duk i bånn, og fylte tre kvart ca med ved! (ellers blir det veeeldig masse jord å fylle)


Så la jeg en duk oppe på veden igjen, og stiftet den fast!


Da er det bare å fylle på med jord. Jeg har brukt vanlig hagejord som jeg har blandet med kompostjord fra i fjor i bånn, og plantejord blandet med såjord på toppen! Jeg skal etterhvert beise den og selvfølgelig så og plante! resultatet får du se når vi er i gang med plantene! Gleder meg til å se det vokser og gror her :O)Jeg sier jeg hele tiden, men det stemmer ikke helt. Mannen min er snill og hjelper meg med tunge løft osv.Vi er glad i å stelle ute begge to, men det er lissom meg som dullær med kjøkkenhagen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar