Tittel

søndag 4. mai 2014

VI SKAL IKKE BARE JOBBE I HAGEN, VI SKAL NYTE DEN OGSÅ


En liten koserunde i hagen!

I dag har vi hatt nydelig vær, og da har jeg vert en runde på tomta å kooost meg med å se fremgangen på alt jeg har planlagt! Det er jo ikke alltid det går som "planlagt", men jeg må vel si meg fornøyd til nå! Det skumle er vel at en sånn runde har en tendens til å få enda flere planer :O)

Plommetreet er i full blomst, og der kan man jo stå å nyte leeenge ;O) 


Helt utrolig å se de tett på! Naturen er fantastisk!


<3 


 Her er stenmuren vår. (en av mange) Det er kaprifolium som sprer seg, og i år har den virkelig tatt av til vår begeistring! 


Den er nydelig før den blomstrer også <3


Rhododendron har to sprekkferdige knopper og er en fryd å se på.
Går jo lissom å følger med flere ganger om dagen for å se den springe ut!


Tittei ;O)

Villvinen spretter ut! Kan nesten se sen gror.Et artig bladverk når den er så ny  :O)


Hele verandaen  på fremsiden er dekket av villvinen! Flott om høsten også.   



Ser nesten ut som en klo!

Sjekk den fargen æ!  


Et praktskudd!

 Bregnen kommer rett ut av stenmuren!Flotte å bruke i buketter på sommeren!


Her er broren ;O) Den krøller seg ut av stenmuren den også!

 Solbærbusken vår!


Masse små blomster lover godt! 


 Blomstene har små krøller for anledningen ;O) hi hi :O)


 Til min store glede er det masse blåbær på vei! Å, som jeg gleder meg til å plukke rett i munnen :O) Ps: jeg har tenkt til å dele med meg altså!!


 Det  er Amerikanske bær, men smaker godt. Vakker farge på dem nå i starten.


Jordbæra har begynt å blomstre!


Eføyen trives godt sammen med jordbæra!


Snart plopper de ut :O)

Skjærsmin har nå endelig blomsterknopper!De er smekkfulle av godlukt!


 Irisen står inntil skogkanten, men det er en liten stund til den blomstrer!
Da har jeg noe å glede meg til!(er litt utålmodig se)


Rødhyll vokser i hjørnet på trappa! Den må jeg holde litt styr på så den ikke tar helt av!( Rødhyll er en art i moskusurtfamilien)
Den regnes som høy risiko her i Norge!
Ja det var dagen i dag ;O) Takk for at du stakk innom, og velkommen igjen <3
Berit


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar